Mentes majomkenyér - egy igazi klasszikus új köntösben
2016. június 12. írta: apacuka78

Mentes majomkenyér - egy igazi klasszikus új köntösben

Sziasztok Mentesek!

Néha nagyon jó egy kicsit bűnözni és szénhidrátbombával tömni magunkat, hogy aztán másnap újult erővel vethessük bele magunkat az ilyen-olyan diétánkba :) És ha ezt az édességet még sütni sem kell, akkor az csak hab a tortán. Ezt a receptet Zé anyukájától kaptam, aki ezzel várt minket múlt héten. Annyira finom volt, hogy természetesen nekem is el kellett készítenem.

Ma egy nagyon egyszerűen elkészíthető klasszikus süteményt, a majomkenyeret hoztam el nektek, természetesen mentes kivitelben. Ha valaki "normál" módon akarja elkészíteni, akkor a mentes keksz helyett a hagyományos darált háztartási keksszel dolgozzon.

img_20160612_220839.jpg

25 dkg    laktózmentes vaj
1,5 dl  laktózmentes tej
20 dkg nyírfacukor
50 dkg  darált glutén- és cukormentes keksz
15 dkg markánsra vágott dió
4 dkg kakaópor
2 evőkanál     gluténmentes liszt
10 dkg mazsola
1 pici rum

 

1. A tejet, vajat és a nyírfacukrot felforraltam.

2. Amikor felforrt, levettem a tűzről és belekevertem az összes többi hozzávalót.

3. Sütőpapírral kibélelt tepsibe raktam, majd néhány órára  30 percre ment a hűtőbe (tovább ti sem bírtátok volna, az tuti).

4. Miután megdermedt, kockákra szeleteltem és már faltuk is.

Jó étvágyat hozzá!

Ha tetszett a recept, oszd meg másokkal, hogy ők is ki tudják próbálni!

Üdv:

Cs.

A bejegyzés trackback címe:

https://tejcukormentesen.blog.hu/api/trackback/id/tr528804782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása