Mentes töltött mángold - az ismeretlen vitaminbomba
2016. június 25. írta: apacuka78

Mentes töltött mángold - az ismeretlen vitaminbomba

Sziasztok Mentesek!

Gyerekkorom óta idén nyílt újra lehetőségem arra, hogy konyhakerttel foglalkozzam. Számomra nagy felüdülés és kikapcsolódás a kerti munka, imádok ott bíbelődni. Nagyon jó volt tavasszal a vetőmagok között keresgélni és izgatottan várni, vajon kikelnek-e a növénykék. Szerencsére minden jól sikerült, nagy az öröm és boldogság, hogy gyűlik a fagyasztóban a saját termelésű zöldség-gyümölcs.

Férfiasan bevallom, én eddig még nem ettem mángoldot, a mi környékünkön (Hajdú-Bihar megye) nem volt ismert ez a növény. De nagy mázlimra Zé anyukája, Klári néni folyamatosan termeszt belőle és mi is kaptunk kóstolót. Ő úgy szokta elkészíteni, mint a spenótot (fokhagymásan, krumplival), de én valami mást szerettem volna kipróbálni. Így esett a választás a  töltött variációra.

Mint azt a Wikipédiáról megtudtam, a mángoldnak magas az A-, B1-, B2- és C-vitamin tartalma, foszfort, káliumot, kalciumot, vasat és magnéziumot is tartalmaz. Sokféleképpen felhasználható növény. Mind a leveléből, mind a levélnyeléből ízletes fogásokat lehet elkészíteni.

 img_20160624_223847.jpg

 

50 dkg mángold
45 dkg darált hús
15 dkg  főtt rizs
1 db    tojás
2 evőkanál     olaj
5 dl laktózmentes főzőtejszín
1 dl laktózmentes tej
bors
szerecsendió

 

1. A mángoldok levélnyelét kivágtam. Mivel elég nagyok voltak a levelek, ezért hosszában és keresztben is  kettévágtam őket. 

2. A darált husit összekevertem a főtt rizzsel és a tojással. Sóztam, borsoztam, szerecsendióztam.

3. A masszát beletöltöttem a mángold levelekbe, mintha töltött káposztát készítenék. Én jobban szeretem a kicsi gombócokat, ezért én így készítettem, de ez ízlés dolga. Ha te jobban preferálod a nagyobbakat, akkor csináld úgy.

4. A megmaradt mángold leveleket vékony csíkokra vágtam. Felmelegítettem az olajat, majd rádobtam őket.

5. Sóztam és egy kicsit fonnyasztottam rajtuk.

6. Felöntöttem a főzőtejszínnel és a tejjel. Hozzáadtam még egy kis sót, borsot és szerecsendiót. Hagytam, hogy felforrjon.

7. A töltött leveleket beleültettem ebbe a szószba és 30 percen keresztül, közepes hőmérsékleten pároltam őket.

Jó étvágyat hozzá!

Ha tetszett a recept, oszd meg másokkal is, hogy ők is ki tudják próbálni!

Üdv:

Cs.

A bejegyzés trackback címe:

https://tejcukormentesen.blog.hu/api/trackback/id/tr888833888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása