Mentes paradicsomos lepény - igazi olasz életérzés
2016. június 08. írta: apacuka78

Mentes paradicsomos lepény - igazi olasz életérzés

Sziasztok Mentesek!

Mára paradicsomos lepényt terveztem ebédre, természetesen laktóz-, glutén- és cukormentesen. Aki ételérzékeny, az tudja, mekkora kihívást jelent egy "átlagos" recept mentessé varázsolása, hiszen nagyon nehéz megfelelő alapanyagokat találni. Szerencsére már lehet kapni laktózmentes camembert sajtot és főzőtejszínt, úgyhogy bele is vágtam a recept elkészítésébe. 

img_20160608_163327.jpg

 

25 dkg glutén- és laktózmentes leveles tészta
2 dl laktózmentes főzőtejszín
3 db tojás
15 dkg    paradicsom
1 doboz laktózmentes camembert sajt
bors
szerecsendió
vaj
liszt

 

1. A leveles tésztát hagytam kiengedni szobahőmérsékleten. Lisztezett deszkán vékonyra nyújtottam, majd kibéleltem vele egy kivajazott sütőtálat. Alaposan megszurkáltam.

2. Sütőpapírt terítettem rá, majd súlyként egy fél csomag lencsével borítottam be. Erre azért volt szükség, hogy a tészta ne púposodjon fel sülés közben.

3. 190 fokra előmelegített sütőbe raktam és kb. 5 perc alatt elősütöttem.

4. Míg a tészta a sütőben csücsült, addig a camembert apró darabokra vágtam. A főzőtejszín és a tojások társaságában az aprítógépbe tettem. Sóztam, borsoztam, szerecsendióztam. Pár másodperc alatt egyneműsítettem.

5. Az elősütött tésztát megszabadítottam a lencséktől. Hagytam pár percig, hogy egy kicsit hűljön.

6. Addig a paradicsomokat nyolcfelé vágtam és a héjukkal lefelé a tésztára ültettem őket. Erre borítottam a sajtos-tojásos-tejszínes masszát, majd a sütőbe toltam a tálat.

7. Kb. 20 perc alatt készre sütöttem.

Extra tipp:

Tálaláskor meg lehet bolondítani egy kis bazsalikommal vagy reszelt sajttal. A masszába keverhetünk sonkát vagy kolbászt is.

Jó étvágyat hozzá!

Ha tetszett a recept, oszd meg másokkal, hogy ők is ki tudják próbálni!

Üdv:

Cs.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tejcukormentesen.blog.hu/api/trackback/id/tr238789988

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Capt. Hindsight 2016.06.09. 15:52:54

Laktóz- és gluténmentes? A kutyámnak sem adnám oda. :-(

apacuka78 2016.06.09. 15:56:44

@Capt. Hindsight: Kóstoltad már? A laktózmentes tejtermékek ugyanolyan ízűek, mint a "normál" cuccok. A különbség csupán annyi, hogy laktáz enzim van hozzájuk adva, hogy azok is meg tudják emészteni, akiknek a szervezete ezt nem termeli. Próbáld ki nyugodtan, azután nem csak a kutyádnak adod oda, hanem te is szívesen fogod enni :)

RS 2016.06.09. 18:08:24

Szénsav mentes? Csak a cikk címe miatt gondoltam.

apacuka78 2016.06.09. 18:09:40

@RS: A megállapítás helytálló: egy csepp szénsavat sem tartalmaz a recept :-)

iamsailing 2016.06.10. 06:56:52

Hol lehet gluténmentes leveles tésztát kapni?

apacuka78 2016.06.10. 06:58:36

@iamsailing: A Schar cégnek van egy glutén-laktóz-tojásmentes fagyasztott tésztája, itt megtalálhatod: www.eheted.hu/schar-glutenmentes-fagyasztott-leveles-teszta.html#.V1pIh7uLTIV
süti beállítások módosítása