Mentes rántott mozzarella vegyes salátaágyon és epres pite
2016. június 07. írta: apacuka78

Mentes rántott mozzarella vegyes salátaágyon és epres pite

Sziasztok Mentesek!

Hétfőn az ebédünk egy nagyon gyors és könnyű étel volt, ezért dukált mellé még egy kis desszert is. Mivel a kertben terem eper és az esős idő miatt már nagyon a végét járja, ezért ezt választottam a süti alapjául. A salátát szintén a kertből szedtem, rukkolát, madársalátát és fejesssalátát használtam fel hozzá. Természetesen bármilyen más salátával is finom, nézzetek szét, nálatok mi van a kamrában/hűtőben/kertben és azt egyétek hozzá.

Rántott mozzarella vegyes salátaágyon

2 csomag laktózmentes mini mozzarella
2 evőkanál    gluténmentes liszt
1 db tojás
10 dkg kukoricadara
olaj
10 dkg rukkola
10 dkg madársaláta
10 dkg fejessaláta
1 tubus majonézes torma

 

1. A mozzarellagolyókról leöntöttem a levet, majd konyhai papírtörlőn megszárítottam őket.

2. Gluténmentes lisztbe, tojásba, kukoricadarába, tojásba, kukoricadarába paníroztam őket. Azért kétszer, hogy sütés közben ne folyjon ki a sajt a bundából.

3. Fél órára a hűtőben parkoltattam őket.

4. Forró olajban kisütöttem a golyókat. Vigyázni kell, hogy egyszerre kevés mozzarellát tegyünk az olajba, mert visszahűti a zsiradék hőmérsékletét és akkor nem lesz jó.

5. A salátákat megmostam, igazságosan elosztottam a két tányéron.

6. Ráhelyeztem a golyókat, majd majonézes tormával kínáltam.

img_20160606_182731.jpg

 

Epres pite

34 dkg gluténmentes liszt
10 dkg laktózmentes vaj
4 dkg kacsazsír
1 csipet  
1 db tojás
2 kanál hideg víz
12 dkg nyírfacukor
6 dkg laktózmentes vaj
1 evőkanál citromlé
20 dkg eper

 

1. A lisztet, a vajat, a kacsazsírt, a sót és a tojást elkezdtem összegyúrni. Majdnem tökéletes lett, csak két kanál hideg vizet kellett még hozzáadnom.

2. Folpackba csomagoltam és betettem a hűtőbe egy órára.

3. A feldarabolt epret a nyírfacukorral és a citromlével felrottyantottam a gázon, majd miután levettem, belekevertem a vajat.

4. Felfújt formákba öntöttem.

5. A tésztát vékonyra nyújtottam és akkora korongokat vágtam ki belőle, hogy be tudjam fedni az epreket.

6. Alaposan megszurkáltam, majd 180 fokra előmelegített sütőben kb. 40 perc alatt készre sütöttem.

7. 4 db jön ki ekkora mennyiségből, úgyhogy vacsira letoltuk a maradékot.

img_20160606_174403.jpg

 

Jó étvágyat hozzá!

Ha tetszett a cikk, osszátok meg, hátha más is kedvet kap a kipróbálásához.

Üdv:

Cs.

A bejegyzés trackback címe:

https://tejcukormentesen.blog.hu/api/trackback/id/tr488785632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása