Házi mentes hamburger - isteni ízharmónia
2016. június 11. írta: apacuka78

Házi mentes hamburger - isteni ízharmónia

Sziasztok Mentesek!

Ma egy házi gluténmentes hamburger receptet hoztam nektek. Én készítettem hozzá a bucit és a húspogácsát is, szóval maximálisan "homemade".

Van, aki fele-fele arányban teszi a marha és a sertéshúst a pogácsákba, én ebben a receptben 100 % marhahusit használtam. 

img_20160610_154212.jpg

Hamburger zsömle

1 dl laktózmentes tej
1 evőkanál     nyírfacukor
1 dkg élesztő
40 dkg  gluténmentes liszt
1 kanál olaj
5 dkg laktózmentes tejföl
1 db tojás
1 evőkanál
1 db felvert tojás
szezámmag

 

1. A tejet langyosra melegítettem. Elkevertem benne a nyírfacukrot, majd belemorzsoltam az élesztőt. Egy kanál lisztet adtam hozzá és hagytam, hogy felfusson.

2. A maradék lisztet egy tálba szitáltam. Kimértem az összes többi hozzávalót (kivéve a felvert tojást és a szezámmagot). Hozzáadtam a felfutott élesztőt és lassú fokozaton pár perc alatt összedagasztottam.

3. Meleg helyen 1,5 órát kelesztettem.

4. A megkelt tésztát 4 felé osztottam és gombócokat formáztam belőle.

5. Sütőpapírral bélelt tepsibe raktam. Egy picit lenyomkodtam a tetejét, hogy inkább lapos és széles, mint magas és keskeny bucim legyen.

6. Meleg helyen további fél órát kelesztettem.

7. A felvert tojással bekentem a tetejét és megszórtam a szezámmaggal.

9. 180 fokos sütőben kb. 20 perc alatt készre sütöttem.

Hamburger húspogácsa

45 dkg darált marhahús
1 közepes fej    lila hagyma
2 evőkanál mustár
1 db tojás
2 evőkanál ketchup
friss kakukkfű
friss oregánó
bors

 

1. A lila hagymát, a friss kakukkfüvet és a friss oregánót nagyon apróra vágtam.

2. Egy nagy tálban az összes hozzávalót alaposan összekevertem. Ha nem áll össze, egy kis gluténmentes zsemlemorzsával megtámogathatjuk.

3. Egy órát hagytam összeérni az ízeket a hűtőben.

4. Tenyérnyi gombócokat formáztam belőle, majd lelapítottam, hogy jól átsüljenek. Mindkét oldalukat bekentem olajjal és egy felforrósított serpenyőben alaposan megsütöttem.

Egyéb hozzávalók

fejes saláta
hagyma
paradicsom
kígyóuborka
laktózmentes sajt
ketchup
majonéz

 

1. A megsült bucikat félbevágtam.

2. Alulra helyeztem egy fejes saláta levelet. Erre került a húspogácsa, majd a hagyma, paradicsom, uborka, sajt.

3. Meglocsoltam ketchuppal és majonézzel.

Jó étvágyat hozzá!

Ha tetszett a recept, oszd meg másokkal, hogy ők is ki tudják próbálni!

Üdv:

Cs.

A bejegyzés trackback címe:

https://tejcukormentesen.blog.hu/api/trackback/id/tr888799584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

apacuka78 2016.06.13. 18:25:13

@balusze: Olvastam a cikket. Mit is akartál most ezzel mondani?

balusze 2016.06.13. 19:45:36

@apacuka78: Elég viccesen jött ki, hogy az indexen írnak egy ilyen cikket, és az index2-re meg egy ilyen blog bejegyzést. Mondjuk amúgy sem hiszem, hogy sok glutén, és laktóz érzékeny cukorbeteg, vagy inzulinrezisztens van.

apacuka78 2016.06.13. 19:56:51

@balusze: Szerintem nem szabad összekeverni a valóban glutén- és laktózérzékeny embereket azokkal, akik "divatból" táplálkoznak így. Előbbinek nincs választása. Ha nem akar evés után 15 perccel a klotyón landolni, randa bőrtüneteket produkálni vagy fejfájással küzdeni, akkor muszáj így étkeznie. Utóbbi meg majd kinövi :)
Nincs pontos adat arra, hogy ma Magyarországon mennyi "érzékeny" ember van, de manapság szinte minden családban előfordul legalább egy.
A blogbejegyzést egyébként én írtam, nem az Index szerzői :)

balusze 2016.06.13. 20:05:24

@apacuka78: Azok viszont elég kevesen lehetnek akiknek minden baja egyszerre áll fenn. (bár mondjuk nem teljesen cukor mentes, de hát valamennyire mindenkinek szüksége van).

apacuka78 2016.06.13. 20:06:49

@balusze: Ez igaz. Azért is szoktam odaírni, hogy mondjuk búzalisztből vagy cukorból mennyi kell, hogy az is el tudja készíteni, aki "normál" étrenden van.
süti beállítások módosítása