Mentes szezámos grissini - rágcsálnivaló a foci EB meccseire
2016. június 10. írta: apacuka78

Mentes szezámos grissini - rágcsálnivaló a foci EB meccseire

Sziasztok Mentesek!

Mint azt mindenki tudja, péntek este 21 órakor a Franciaország-Románia nyitómérkőzéssel kezdetét veszi a 15. labdarúgó Európa-bajnokság. Gondolom már minden háztartásban be vannak hűtve a sörök/borok/limonádék és készülnek a ropogtatnivalók is.

Nem vagyunk nagy chipszabálók, így az estére én egy kis mentes grissinit dobtam össze - szezámmaggal és köménnyel megszórva. Természetesen jó még hozzá mák, napraforgómag, lenmag, kakukkfű, oregánó, reszelt sajt is.

A grissini egy tradicionális olasz, pálcika alakú péksüti. Orvosi utasításra sütötte Antonio Brunero pékmester  II. Victor Amadénak, aki nem tudta megemészteni a kenyeret. Szerencsére ma már bárhol hozzá lehet jutni, de az elkészítése sem igényel hatalmas szakácstudást.

Ha valaki búzalisztből szeretné ezt a finomságot, akkor a liszt mennyiségét leviheti 40 dkg-ra, úgy, hogy a többi hozzávalón nem változtat.

 img_20160610_161529.jpg

50 dkg gluténmentes liszt (én az Mgél lisztjét használom)
1 jó nagy kanál   
0,5 dl olaj
0,5 kocka élesztő
1 csipet nyírfacukor
2 dl langyos víz
1 db + 1 db tojás
szezámmag
köménymag


1. Egy nagy tálba beleszitáltam a lisztet. Hozzámértem minden egyéb alapanyagot (kivéve a tojást és a magokat). 

2. Konyhai robotgéppel addig dagasztottam, míg egy viszonylag lágy tésztát nem kaptam.

3. Fél órát lefedve kelesztettem.

4. Lisztezett deszkán még egyszer átgyúrtam. 

5. Lecsíptem egy adag tésztát és kb. 20 cm-es hengerformájúra nyújtottam. Addig folytattam, míg el nem fogyott az alapanyagom.

6. Sütőpapírral bélelt tepsire tettem.

7. Lekentem egy felvert tojással, majd megszórtam a magokkal.

8. 190 fokra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt készre sütöttem.

Jó étvágyat hozzá!

Ha tetszett a recept, oszd meg másokkal, hogy ők is ki tudják próbálni!

Üdv:

Cs.

A bejegyzés trackback címe:

https://tejcukormentesen.blog.hu/api/trackback/id/tr398797756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása